I helgen har en av mina bästa vänner från Borås varit på besök. Vi har shoppat, ätit gott, promenerat och pratat ikapp så myshelg på hög nivå. I mitt fönster står en vit pärlhyacint som jag fick med mig hem tidigare i veckan, de är så himla fina tycker jag och bäst är dem i glas så man får se dess rötter. För mig som arbetat i blomsteraffär i flera år så är lite jord bara fint och allt viskar om att våren är nära. Nu ska jag och E fortsätta söndagskvällen innan det blir hemfärd för henne imorgon igen och jobbveckan tar fart, hej så länge!


Foto: Jenny Martinsson
0 svar på ”Vita pärlor”
Så himla fint!
Fint!